YAMAS vs. SMILEY

Nu skryter inte jag enbart för att det är min katt, men han är grymt duktig.
Han försöker verkligen anpassa sig.
Smiley dock, hon vill inte ens låta Yamas gå över golven. Ska han nånstans så får han springa och samtidigt leka intte nudda golv.
Känns inte alls kul, men vad gör man.

Jag kan ju inte låta bli att tänka heller, vad gör vi om detta Inte fungerar?
Hur länge kan man förvänta sig att det ska ta?

Sen ska det gnällas så på mig.
Tänk att man har en mamma som trycker på alla svaga knappar på samma gång.
Sen blir hon typ arg för att Jag blir upprörd.
Jag vet inte var jag ska ta vägen.
Jag vill INTE bo här.
Vill verkligen inte!!!

Men jag vill bo med min katt. Men inte med min mamma.
Det funkar ju inte.

Det är väl en sån grej man vill ska funka för det är ju ändå min mamma.
Men det går inte.

Fan vad mycket motgångar jag fått utstå sen jag kom hit..
Jag börjar känna mig svag igen.
Jag orkar inte.
'

Kommentarer
Postat av: Gammelsmurfen i Nyehusen

Vi skaffade alltså Thyko i våras. Typ. 3 årig hund. När han såg katterna våra blev han glad. Katterna inte lika glada. Typ...

Första träffen med Thyko slutade för den ena katten högst uppe på gardinstången.



Vi har tre katter. Den yngsta är tuffast och tog först strid med nya hunden. Låg lugnt kvar och klöste efter honom. Men så är lille Ozzie en retsticka också. Tog nog inte många veckor.



Nisse är gammal och lugn. Van vid Gustav sedan många år (Gustav finns inte längre)Har vant sig vid Bella som inte heller gillar katter, men inte jagar SÅ mycket. Nisse behövde nog någon vecka till innan han blev sams med Thyko



Nilsson är den fegaste av våra katter. Han var i början borta flera dagar mellan varven han vågade sig hem. Smög lngs med huset och sprang snabbt inomhus. Nu är även Nilsson och Thyko "kompisar" men i deras fall tog det kanske ett par månader inna det gick riktigt bra första gången.



Så det är väl vad du kan vänta dig. 2 veckor till 2 månader ;-) Läser du min blogg under rubrik "Thyko" kan du kanske se mer exakt, men JAG orkar inte.



Sedan beror det på hur van hunden är vid katter. Och tvärtom. Våra katter har ju känt hundar i hela sitt liv. Thyko kom från ett hus med katt.

2010-10-07 @ 15:04:53
URL: http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0