AKTIV HELG

Jag vet inte var jag ska börja. Det är helt sjukt!!!
I fredags på fm visste jag inte ens var helgen skulle tillbringas men det löste sig sen.
Jag åkte hem till Sofie och vi pratade som vanligt om mitt religionsgrubbel.

På lördagen var vi och åt lunch innan vi begav oss till Hagabergs folkhögskola på en föreläsning med Göran Skytte.
Föreläsningen hette "att säga ja till Jesus"

Jag trodde först att det skulle bli lite tråkigt, men det var det absolut inte.
Jag var där då med Sofie, Jonas, Clas, Ellie, Josefine

Sen åkte vi hem till Josefine innan det var dagt att åka vidare till Sofie för att sova och vara pigga inför hennes stora dag, hon skulle döpas in i sin nya församling, Södermalmskyrkan



Sofie förväntansfull



Sofie nydöpt :)

Sen fortsatte gudstjänsten och pastorn frågade om det var någon som inte funnit Jesus i sitt liv eller om det var någon som tvivlat.
Jag har haft en stark tro, men de senaste åren har jag tvivlat så jag tänkte att "ja, okej.. jag räcker upp handen"
Sen bad hon lite å så och där trodde jag att det var slut.
Men icke!! Hon bad mig komma fram, så jag gjorde det och inför 800 personer bad jag och kände kärleken från alla.efteråt så fick jag en bibel och blev varmt välkomnad.
När jag kom ut igen efter detta samtal och en privat bön så kom alla fram och skulle krama mig och de delade min glädje.

Efter att det var slut i kyrkan så skulle Sofie äta dopmiddag med sina föräldrar och jag följde med mina nyfunna vänner. De skulle ut och äta så vi hamnade på en taco bar där Clas bjöd på en nacho de luxe sen var vi kaffesugna, då hamnade vi på Mc Donalds och slogs om klisterlappar.
Anders bjöd på kaffe och en dougnut.

Efter det hamnade vi i Hillsong church.
Dessa 2 församlingar jag besökte var helt annorlunda. Jag förstår folk som kan säga att de längtar efter söndagar. Jag gör det själv. Jag längtar tills på söndag :)
Lovsångerna är lixom... väldigt rockiga!!
Det är högljutt och man erbjuds tom öronproppar!! På en gudstjänst!
Fatta.. helt underbart kul!!
Då ska jag besöka Betlehems kyrkan, där några nyfunna vänner går.

Efter Hillsong så skulle Sofie äta middag med vännerna och jag skulle bege mig hemåt. Jag har ju inga pengar, men det var det inte tal på!! Josefine sa att vi skramlar, jag ska med!!!
Så, vi hamnade på en restaurang i Gamla stan.



Sofie, Jonas, Ellie och Clas



Sofie och Göran Skytte


TACK ALLA för en underbar helg!!
Ni är fantastiska!!

Kommentarer
Postat av: Craxyknas

Det är helt galet, Maria!!! VI TILLHÖR JU BÅDA JESUS NU :D Åh, han älskar oss så mycket! Jag är så stolt över mina fina vänner som välkomnade dig så vackert! Och jag har fortfarande inte ord för att beskriva allt underbart! Jag vill blogga allt jag kan, men den svenska ordboken räcker ju inte till någon stans haha :D Kram på dig min älskade syster i Jesus <3

2010-09-27 @ 14:18:54
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: Maria

Fint att du fick en så bra helg trots att du var beredd på det motsatta...

Kram...M

2010-09-27 @ 17:37:41
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0